Thursday, June 03, 2010

Kurang Sihat

Salam Taipan. Baru berjalan 2 hari dalam bulan Jun. Kesihatan pula kurang memuaskan. Demam, selsema, tak sedap badan. semua ada. Buat pertama kalinya hampir 3tahun menjalankan Biz Talk Taipan, semalam sampai lambat sikit. selalu sampai paling awal. Bila lambat sikit ramai jugak yang telefon. CDM, malam ni tak ada talk ker? CDM, malam ni buat talk kat mana.
Ceritanya macam ni. memang tak terdaya langsung untuk bangun. wife pun tak sihat. gagahkan diri, cari kekuatan untuk keluar rumah. dah sampai dekat jambatan pulau pinang, teringat yang projektor ada dalam kereta lagi satu. Aduhai... kena patah balik. Kelajuan jangan cerita. atas jambatan adalah 160-180km/jam. sempatlah tengok keereta cdm hasmidar, cdm zaki. nak hon pun tak sempat. sebab tau ramai orang sedang menunggu. T.kasih pada DDM RIzal, yang reserve kan parking kat Safira. orang hebat tu semua. orang yang nak berjaya.
Sampai ja safira terus mulakan acara. Alhamdulillah, ramai cdm2 datang. CDM Nuri, CDM Zaki, CDM Haryana, CDM ABg ALi, CDM Che MAt dan leader2 lain.
Nak jadi berniaga besar ni hati kena besar. selama buat kelas kat safira, tak pernah la datang lambat walau sekali. semalam adalah seorang hamba Allah. kita sampai dalam keadaan yang tak sihat, dan agak terlambat sedikit. terus ditegurnya. Lambat nampak !!!! HMMMMMMMm dugaan untuk berniaga lebih hebat nie. senyum ja lah. nak kata apa. Kalau kita tengok balik lumrah kehidupan. pun macam tu jugak. buat la baik 1000 kali. ada 1 silap saja dah cukup. Itulah yang orang nampak. Itulah yang orang pandang. Tenggelam 1000 kebaikan yang pernah dibuat.
Tapi takpa. Untuk aku berniaga lebih lama, lebih besar & lebih hebat. Benda2 remeh macam ni jangan dilayan. Begitulah juga sahabat2 seperjuangan. Dalam kita membina perniagaan kita, pasti ada perkara2 sebegini berlaku, jangan cepat marah, melenting, kecik hati, merajuk. Benda kecil ja. Tabahkan hati. Terusja perjuangan kita. jangan rosakkan dengan perkara2 kecil. Bertemu di Puncak Kejayaan.
Esok kelas pengukuhan di ALor Setar bersama CDM Faridah.
Lepas tu terus ke Langkawiiiiiiiiiii

No comments: