Friday, July 09, 2010

Akademi Taipan

Baru ada kesempatan nak update blog. maaf banyak2. minggu ni sibuk sungguh. Roadshow utara pun dah dekat. persiapan setakat ni Alhamdulillah. Sambutan pun makin bertambah. 16hb mesti kena turun kat hotel Pearl View. Tengok persiapan hotel. Test sound system. Tak nak lebih2 kurang. Rancang sebaik mungkin.

Akademi Taipan
Mantap. Bangga sungguh aku menjadi warga Taipan. Bukan calang2 matlamat Taipan. Secara rasminya Akademi Taipan dilancarkan pada 6July 2010. Tahun ke 3 aku bersama Taipan. Banyak perubahan. Leader2 Taipan sangat hebat menerajui kumpulan ini. Bukan setakat berniaga. Tapi penuh dengan perancangan2 yang sangat sistematik. Bayangkan lebih kurang 600 orang datang di Mines. Mana nak cari satu platform yang macam nie. Bukan event company. Tapi program Akademi. Tahniah pada Sukri & Wawa yang datang walaupun terlewat. Bertolak dari perlis, singgah ke Taiping & terus ke Mines. Rakan kongsi dari Bukit Fraser pun datang. Bawa prospek. Rakan kongsi di KL pun datang. Memang betul kata CDM Kamarudin. Magnet semakin besar. Tenaga semakin kuat. Semua mesti datang. Tapi kalau kita jadi serbuk magnet.. kita yang melayang-layang.
Nak cerita sikit ni. selepas roadshow Kuala Selangor. Aku bermalam di rumah CDM Kamarudin. Inilah peluang untuk kenal lebih rapat. Teruja tengok buku2 di rumah cdm. Beribu buku yang ada. Dari luar rumah sampailah ke dalam. sembang2 sambil makan sampai jam 1pagi lebih. banyak ilmu yang dapat. Esok pagi tu sarapan bersama cdm2. selera sungguh. Yang paling best part yang ni. di luar rumah cdm.. ada 1 kawasan khas. tempat cdm kamarudin solat. sejadah memang terbentang siap kat luar tu. kipas angin pun ada. Bestnya. sebelum keluar rumah cdm ambil wudhu & terus solat. mesti solat dhuha. Ya Allah. terima kasih kerana letakkan aku dalam pimpinan insan2 yang hebat. Biar duit ratusan ribu sebulan, tapi amalan tetap dijaga. yang aku faham.. bila cdm buat kawasan khas macam tu.. setiap pagi nak keluar dah jadi 1 kemestian. mesti solat dhuha dulu. Itu yang utama. Aku pun berimpian bila ada rezki nak beli rumah teres/banglo di penang. mesti nak buat macam tu jugak.

Sepanjang di KL.. memang seronok bantu rakan kongsi. yang kurang semangat kita tambahkan. Yang tak faham.. kita bantu fahamkan. yang tak berapa yakin... diyakinkan.

Hari ni turun Kulim. Support group CDM Mohd Razali.. memang ramai yang hadir untuk bantu.. Taipan pasti gegarkan Kulim. Warga utara... masa kita telah tiba. Akademi Taipan sedang melebarkan sayap ke setiap pelusuk.. Setiap jengkal tanah pasti ada Taipan 181... kata-kata azimat itu sedang direalisasikan... Jom sama-sama kita menggunakan kesempatan ini. Anda nak Berjaya??? Taipan pasti jayakan kita semua

No comments: