Tuesday, January 04, 2011

Jan 2011

3hb Jan 2011.. hujan sepanjang hari di pulau pinang. Ramai yang bercuti menguruskan persekolahan anak. Ramai juga yang terkandas di rumah sebab sedap tidur hari isnin...
Aku memulakan hari isnin dengan perancangan yang sangat rapi. Bermulanya appointment pertama jam 12 tgh hari sehinggalah ke jam 1.30 pagi. Memang puas hati. Pasti ada hasil. Penat???  kenapa nak penat... bila buat kerja yang kita suka. Suka pada mudahnya sistem, mudahnya nak ke hong kong, mudahnya nak dapat income 5angka... 1 hari yang positif... mempositifkan orang yang kami jumpa. Best best.

Hari ni pun appointment akan bermula sebentar lagi... terus sampai ke malam hari.. Buat apa nak rehat2 di rumah. Terlebih rehat 1 penyakit. terlebih rehat mendatangkan masalah. Jom Jom Jom...  Mari buat MAGIC di tahun 2011. Mari buat kelainan berbanding 2010.. Mari cipta rekod kejayaan luar biasa tahun ini.. Mari pecahkan rekod peribadi diri sendiri.

Minggu pertama mesti ada hasil... Ubah gerak kerja 2010.. hujung bulan baru nak closing... Tahun ni setiap minggu kita kena closing. Kita ada perancangan setiap bulan... Maknanya setiap minggu kita kena pantau... setakat mana tercapai target bulanan.. Baru sempurna gerak kerja kita.. Baru penyakit mengharap jadi tak berlaku. 1minggu pertama perlu diberi perhatian. Setakat mana hasilnya.. Jika tersasar, minggu ke 2 perlu dilipatgandakan usaha, untuk cover minggu yang pertama.. begitulah sehingga minggu ke 4.
RESULTNYA!!! pasti berbeza... CUbalah... ubah gerak kerja.. Lihatlah hasilnya yang luar biasa..
Selamat mencuba.

No comments: