Wednesday, January 05, 2011

DDM ZANARIAH & DSM CHEK

Tanggal 6/3/2009, pertama kalinya DDM Zanariah & suami DSM Chek,, masa ni mereka belum join AT181 lagi... Hadir di Hotel Damai Parit Buntar, untuk mendengar taklimat. Yang membawa mereka ke situ ialah ayah Zana, Pakcik Mat. Tekun mendengar, duduk di barisan hadapan sekali...
Inilah titik tolak perubahan besar yang akan dilalui oleh pasangan hebat ini..


Selepas Hotel Damai, AT181 berpindah ke Parit Buntar Inn.. masa ni DDM Zanariah belum join lagi. Tapi kelas ilmu setiap minggu mesti dia hadir bersama suami. Kalau perasan Zana mesti duduk di barisan hadapan.

* DDM Zanariah berasal dari Johor Bahru, berkahwin dengan DSM Chek dari Baling. Kehidupan diteruskan di Baling. DSM Chek dulunya bekerja di kedai makan keluarga sendiri... Buat air, ambil order, kemas mengemas,.. DDM Zana lak pandai memasak, buat nasi lemak, buat kuih muih. Rajin berniaga. macam-macam bisnes pasangan ni mencuba....


Di Safira Club.. masih di barisan hadapan. DSM Chek berambut pendek lagi masa ni.. Zana tekun mencatat ilmu-ilmu baru. Untuk dijadikan bekalan berjuang dalam era bisnes yang baru buat mereka masa itu.


Bermulanya Kelas di Baling. DDM Zanariah memberanikan diri. untuk membuka kelas di tempat sendiri.. Berani berkata-kata, semangat tinggi menjulang. Kehadiran peserta ketika itu agak memberangsangkan. walaupun terdapat banyak halangan ketika mula untuk membuka kelas di Baling.


Peralatan untuk sistem suara dibeli. Untuk melengkapkan suasana kelas.

Seminar di Alor Setar, lebih nampak hala tuju dalam AT181.

 Wah... bakat yang terpendam harus dikeluarkan.. Rombongan ke MIECC untuk Diamond Nite.

 Perubahan demi perubahan berlaku pada beliau.. makin bergaya, makin berkeyakinan. Siapa sangka dulunya seorang surirumah.

 Pasangan sehati sejiwa, matlamat yang sama, perjuangan yang sama, ke pentas CDM pun pasti bersama.

Pasti ku bawa mereka ke Puncak Kejayaan. Asalkan mereka terus berada di landasan. Terus memberikan komitmen. Ilmu yang telah dipelajari dalam AT181, rangkaian yang telah dibina bersama AT181, perlu dijaga sebaik mungkin, sinarkan lagi cahaya yang sedang bersinar.

No comments: