Tuesday, November 23, 2010

22 Nov 2010

Salam semua, apa khabar hari ni? Mesti lebih hebat dari semalam.

Hari ini jadual memang padat. Awal pagi hantar DDM Ayu checkup mingguan. Dah nak masuk 9bulan kandungan yang ke 3. Doktor terus suruh ke Maternity Hospital, sebab dah kerap tanda2 nak bersalin. Sekarang Ayu berehat di wad. Dipantau oleh doktor. Insyaallah semuanya selamat. Sama2 kita doakan ya.
Lepas selesai urusan di hospital, bawa anak 2 orang ke kelas KUMON. Khas untuk matematik. Yurannya rm120 sorang. Alhamdulillah prestasi anak dalam maths sangat memberangsangkan. Dah jadi subjek yang digemari. Tengok soalan dah ada jawapan. Tak perlu kira dengan jari dah. 1 set soalan permulaan dapat disiapkan dalam 18 minit. Sekarang dah capai waktu yang betul. 10 minit 1 set soalan. Alhamdulillah. Itulah yang setiap ibu bapa nak. Pelaburan untuk pendidikan anak. Kita bagi yang terbaik.

Selesai kelas Kumon, terus jumpa rakan kongsi di Stokis Bukit Jambul. Tahniah Abang Osman, di bawah bimbingan DDM Zana & Chek, SM Cikgu Azam, SM Abang Elias. Hebat gandingan abang2 nie. Baru join AT181, semangat juang cukup tinggi. Hari ni ja Abg Osman yang baru join dah dapat 2/3 orang rakan kongsi baru. Confirm boleh SM dalam sehari dua ni. Aku pasti SSM pun boleh kalau dengan momentum yang diteruskan.

Malam tadi aku ke Bandar Perda. Demo Demo Demo. Alhamdulillah. Tahniah pada rakan kongsi baru Eija & Ila. Kental sungguh semangat mereka. Sungguh2 merebut peluang. Masalah bukan alasan. Yang pasti kejayaan yang dikejar mereka. AT181 takkan sia2kan harapan & impian mereka. Pasti.

Habis demo di sana aku terus ke Teluk Kumbar. Berjumpa dengan group Cikgu Azam & Abg Elias yang datang dari Kulim. Abg Osman pun ada. semangat beliau lagi hebat dari yang aku jumpa petang tadi di Stokis. Sampai kul 1 pagi jugak la aku kat sana. Jalan 4/5 demo. Ramai yang berminat. Dalam 1 hari pun boleh dapat terus 4rakan kongsi. Maknanya????  Atas diri kita... Nak seribu daya, Mahu seribu cara... Orang lain tak nak... kita nak.... Orang kata susah,,,, kita kata senang... Orang kata tak boleh tahan lama..... Kita buktikan yang kita dah pun bertahan lama... Makin berkembang,,,, makin maju... makin meletup.... makin dapat sambutan...
Biarkan orang berkata.... kita terus bekerja,....

No comments: