Sunday, October 17, 2010

TTC - Taipan Training Centre

MENCARI ILMU BIAR SAMPAI KE NEGERI CHINA
Jumaat malam aku ke Jawi Inn. Kelas pengukuhan dijalankan di sana oleh CDM Abg Ali & DSM Tn Hj Md Nor. Aku dijemput memberikan 1 slot. Apa yang ditekankan ialah, ILMU. Untuk berjaya mesti ada ilmu, tambah ilmu, Amalkan ilmu yang ada. Nak cari di mana?? AT181 dah sediakan. Sebenarnya kita perlu keluar dari tempat sendiri untuk mencari ilmu. Tak dinafikan, AT181 di Safira Club memang hebat. Tapi untuk kita jadi lebih hebat, keluarlah dari tempat sendiri. Datang ke Pusat Ilmu di TTC/Mines. Pengorbanan kita itu yang akan menjadikan ilmu yang ada itu lebih berkesan. Sebab susah payah kita. Ilmu yang dapat dengan cara yang mudah selalumya tidak dihargai. Tidak ada manisnya. Sebab kita tak rasa susahnya untuk ilmu tersebut.
Terdapat 2 kategori manusia yang nak berjaya:
1. Setelah mendengar peluang dari AT181. Semangat hebat, impian tinggi, matlamat jelas. Join & terus buat temujanji. Kebanyakannya bila sampai ke t,janji yg ke3@ke4. Dah menjatuhkan hukuman ke atas diri sendiri. Aku tak boleh berjaya. Siapapun tak mau join aku. Rugi aku join. Menyesal. Dia menjauhkan diri dari upline, dari AT181.
2. sama jugak seperti yang num 1. Tapi apabila ada penolakan, dia tidak mengalah. Dia terus buat. Rujuk upline. Macamana nak hadapi masalah2 macam ni. Macam mana CDM2 boleh berjaya, Takkan tak tempuh masalah yang sama. Dapat ilmu dia teruskan perjuangan. Bila jumpa masalah lagi, dia rujuk AT181. Tak jemu2.
Kita nak pilih kategori yang mana?????? 
9/10 pintu rezki ialah berniaga!!! semua orang tahu. Yang kerja pun tahu, yang berniaga pun tahu. Jom rungkaikan sedikit.
9pintu rezki = maknanya kena ada KUNCI!!!  pintu dah jumpa, tapi kunci nya DI MANA!!! Carilah kunci tersebut... Barulah dapat membuka pintu2 yang ada. Barulah dapat merasa khazanah2 di dalamnya.
KUNCI = ILMU...... kan luas ilmu yang ada di muka bumi ni. Tak boleh habis, takkan habis....
Ilmu = ilmu berniaga, kembang network, kepimpinan, closing, jaga group, produk, strategi, bercakap, motivasi, minda separa sedar, demo, dan banyak lagiiiiiiii...
Yang tersangat penting ilmu AGAMA.... kejar dunia... dunia makin jauh... kejar akhirat,... dunia makin dekat... macamana tu?????
Janganlah kita lupa amalan2 yang memangnya dah dihadiahkan pada kita untuk memudahkan segala urusan. Memang disuruh buat... Jadi kenapa tak buat...
Solat Isyrak, Duha, Tahajud, Hajat, Mutlak, Isthikarah, banyak lagi...
Surah Al-Waqiah, Seribu Dinar, Doa Abu Darda, Zikir2 Munajat, Doa Haikal... dan macam2 lagi....
Nak dengan tak nak ja.... Jom buat penambah baikan...
Memintalah pada Allah setiap masa... Di masa senang pun janganlah lupakan.... dimasa susah pun janganlah lupakan.... Jangan apabila senang tidak teringat... bila susah baru nak teringat...
Selamat maju jaya.....

No comments: