Sunday, October 17, 2010

Nur Wanita - 2

Pertama kali melancong ke luar negara... KOREA - Jan 2008. Salji oh Salji... Jom semua kita mula berimpian & berusaha untuk melancong ke luar negara PERCUMA setiap tahun...

Aku bertolak hari sabtu jam 5.45pagi dari penang ke subang jaya... untuk hadir nur wanita. Lelaki tak leh masuk.. datang sebab ada orang baru nak hadir. sampai jam 9lebih. malam sebelum tu tidor jam 2.30am. Berhenti solat subuh di r&r Sungai Perak. Highway tak banyak kereta... awal pagi kan.
Semasa Nur Wanita berlangsung, aku lepak dengan CDM Nizam... banyak sharing dari beliau yang aku jadikan pengalaman untuk terus berniaga besar.
Lepas nur wanita, kami ramai2 ke rumah cdm kartini & cdm kamarudin. Makan tengahari lauk negeri 9. Berpeluh-peluh aku makan. sedap menyelerakan. Masakan yang pertama kali aku makan... tempoyak 1000 daun. CDM Zaifrey makan selamba ja... pedas tu...
Sabtu malam aku ke Equine Park, jumpa sahabat lama. 1 kelas masa sekolah vokasional dulu. Kongsi peluang sambil flashback kisah2 lama. Hebat kawan aku tu... Bisnesman jugak. Dah banyak kedai2 yang dia buka. Kebetulan semalam jumpa pun dia tengah nak ada discussion untuk buka kedai makan yang ke berapa aku tak ingat....  Tapi beliau masih mencaari peluang... Boleh buat duit... buat saja... itu prinsip orang berniaga... Timing tak cantik jumpa... Kena jumpa lagi... Dia positif... sembang2 sampai jam 3am..
aku amik masa 20minit dari sana untuk balik ke taman melati... Test Power kereta... memang powerrrrr...
Sekejap lagi nak ke TTC USJ 9... Nur wanita kali ke 3... DSM Syukri datang dari utara.... bawa rakan kongsi... bawa prospek... Sungguh2 nak dapat tiket ke Perth... Insyaallah pasti dapat... Panglima2 yang lain aku pasti semuanya sedang berjuang di tempat masing2...  PERTH PERTH PERTH....
Mesti Dapat...

No comments: