Thursday, October 21, 2010

Pecah Panggung Dah Semalam - Safira Club 20.10.2010

 Majlis baru nak mula, orang ramai dari awal lagi. masih ramai di luar.
 Barisan2 CDM - Tenaga Pengajar AT181. Dari kiri DDM Rizal, CDM Kapten Jai, CDM Haryati, CDM Hj CHa, CDM Syed Huzair, Emcee hebat, DDM ZANA.
 Dah mula penuh... Masing2 sibuk cari tempat duduk. nampak tak pintu sebelah kanan tu dah terbuka...
 Wahhh... sudah penuh... Gelap sebab semua tengah tengok tayangan Planet Jutawan. Teruja dengan bukti2 kejayaan yang ditontonkan.
 Kata-kata Aluan dari CDM Hj Cha. Dulunya seorang penggoreng Char Koay Teow, pernah menetap di Penang. Belajar cara masak CKTeow dari SANY CKT. Meneruskan perniagaan CKT di Seremban. Berhutang dengan ALONG RM100ribu ++. Berjumpa dengan AT181. Hanya dalam masa 6bulan. dapat langsaikan hutang sedikit demi sedikit. Dulu naik motor Honda Novo 70, bertukar ke C70, C90, sekarang memandu Mercedes C200. Telah melancong ke beberapa destinasi luar negara secara percuma dengan AT181. Hebat...
 DDM Zana, komitmen beliau tak dapat dinafikan lagi. Suara beliau memeriahkan suasana Safira Club. Bekas penjual nasi lemak, kuih muih. 1tahun bersama AT181 dapat keluarkan Honda Civic 2.0 PJT 1181, Telah ke Beijing bulan 3 yang lalu, Gambar keluar berita harian. Dapat 1 tiket ke Switzerland. Hadir ke Safira walaupun ayahnya dalam keadaan yang kurang sihat. Air mata beliau menitis semalam. Mengenangkan andainya dia tidak berwang. Tidak mempunyai pendapatan yang tinggi, bagaimana hendak membeli ubat2 yang harganya beratus2 ringgit untuk ayahanda yang tercinta. Tahniah DDM Zana, latar belakang kita sebagai orang kampung bukanlah penghalang untuk mengecapi kejayaan yang luar biasa hebatnya. Kami doakan Ayah Zana cepat sembuh.
 Gambar dari sudut kiri. Tiada ruang kosong.
 SM Yahya. Sharing yang sangat mengujakan kami. Bertugas dalam PDRM di Penang. Semangat beliau sangat kental. Tidak pernah menyerah kalah dengan kesibukan tugas & juga cabaran2 kecil berniaga. Sentiasa datang ke Program AT181. Tidak hadir hanya jika terpaksa menjalankan tugas pada waktu yang sama dengan Program AT181. Tahniah SM Yahya. Kejayaan sedang menunggu anda. Terus buat & buat & buat.
 DDM Rizal - Aku Budak Kilang - Bukti kejayaan seorang pekerja kilang. kehidupannya sudah berubah. Akan mengerjakan umrah pada 16/12/2010 bersama AT181. 1 bilik dengan aku nanti masa umrah bulan 12 nie. Boleh baca kisah kejayaan beliau dalam blog CDM Faridah.
 SSM Wawa- dari Taiping. Jauh bukan alasan. Tak pernah putus asa. seorang anggota jugak. PDRM. hidup sebatang kara. Ayah & ibu sudah pergi meninggalkan beliau. Tanggungjawab beliau untuk menjaga adik seorang. Dengan 1 gaji.. mana mungkin beliau dapat menjaga semuanya. Itulah titik tolak pada SSM Wawa untuk mencari pendapatan lebih. Syukur beliau berjumpa AT181. Sekarang keluarga beliau lebih besar. Tugas beliau yang tidak menentu masanya tidak menjadi penghalang. SEBAB????  sebab beliau MAHU. NAK. POSITIF..
 CDM Syed Huzair - seorang kerani di MPSJ. gaji bersih rm900 sahaja. 3tahun bersama AT. Pendapatan tahun 2008 rm100ribu lebih. Income tahunan 2009, rm270ribu lebih. Siapa kata join AT tak leh berjaya. Sekarang beliau dah memandu Mercedes E240. BJJ 181 kalau tak silap. CDM Hj Cha adalah rakan kongsi CDM SYed Huzair. Berbeza latar belakang. Tapi boleh jadi CDM.
 CDM Sharil, seorang insan hebat. Bekas Engineer Oil & Gas bergaji belasan ribu sebulan. Sudah pun letakkan jawatan. Sebab mencari kebebasan masa. Walaupun bergaji tinggi, tetapi masa itu tiada bersama keluarga. 23hb ni akan ke Switzerland percuma bersama keluarga. Bulan 5 baru ni bersama keluarga seramai 8 orang mengerjakan umrah dengan duit hasil dari AT181. Kebebasan masa & kewangan telah terbukti.
CDM Haryati, bekas kakitangan Maybank. pernah buat insurans & unit trust. pengalaman beliau yang hidup di KL dengan kos hidup yang sangat tinggi. Gaji suami isteri rm7ribu sebulan. Tetapi masih bergantung harap pada Kredit Kad. Sekarang suami isteri telah fulltime bersama AT181. Puluhan ribu income sebulan. Toyota Estima & Mercedes C200 menjadi milik mereka. Melancong percuma setiap tahun.
 Seriusnya aku. boleh tembus komputer tu agaknya. Itulah komitmen. sentiasa serius & fokus dalam menjalankan tugas. Dilatih untuk tidak main2 dalam bisnes.
SUDAH PECAH PANGGUNG.... bilik di sebelah kanan tu ramai orang tau... terpaksa dibuka untuk menampung kehadiran orang2 baru.
CDM WAN MAHDZI, anak siapa tu... bersama SSM ROSLI (rancak-rancak) DSM AM.
meriah betul suasana Safira... macam kenduri kawen lak..

Bagi anda yang sedang meninjau2 peluang. mencari-cari sesuatu untuk menambah pendapatan. Inilah tempat yang terbaik. Gabungan tenaga2 pengajar dalam AT181 telah menghasilkan kejayaan dari pelbagai latar belakang. CDM2 yang hadir semalam
CDM KAMARUDIN, CDM SHARIL, CDM WAN MAHZI, CDM SHARINA, CDM PAK SU, CDM ABG ALI, CDM MUHD RAZALI, CDM HJ CHA, CDM SYED HUZAIR, CDM KAPTEN JAI, CDM HARYATI, CDM FITRI. 12 CDM bersama ramai lagi DDM,DSM,SSM,SM & orang2 baru.
GO GO GO TAIPAN.. GO GO GO PERTH. GO GO GO CDM..

No comments: