Saturday, October 23, 2010

22/10/2010

Hari ini hari yang penuh & padat. Bermulanya hari dengan semua berita2 positif. Urusan di bank mudah, closing mudah, sempat beli camera baru untuk trip ke switz. yang lama dah rosak penangan anak num 2. Hari ni jugak aku tukar duit Swiss Franc & Euro. Ni tengah buat check list. barang2 yang perlu dibawa. harap tak ada yang tertinggal. Gerak kerja sepanjang 1-23hb dicatat rapi. Senang untuk di follow up nanti.
Kali ni isteri tersayang tak dapat ikut, disebabkan dah 7bulan lebih pregnant. memang dah bercadang nak guling2 kat sana nanti.. tempat yang sungguh cantik. tumpuan penggambaran2 filem. dah tak ada rezki. tiket memang dapat. Insyaallah kami akan ke Perth tahun hadapan. time tu wife dah lepas pantang. wah.... berjalan saja kan. sebelum ke Perth, pergi Jakarta dulu. Semuanya percuma...
Teringat masa aku kecik dulu. ada orang tegur, siapa ada tahi lalat kat kaki... akan jauh perjalanan... mesti pergi negara2 jauh. masa tu baru aku perasan yang aku ada tahi lalat kat kaki... kat mana tak leh bagitau la.. mungkin betul... tapi kan... masa kami ke beijing baru ni,,,, ramai gak group aku yang takdak tahi lalat kat kaki... asal kita usaha & tawakal pada Allah... ke mana pun kita leh sampai sebenarnya...
Kalau tahi lalat kat kaki tu sampai berpuluh2 pun, kalau tak usaha... kat situ jugak la tempatnya kan.
Jangan percaya pada tilikan nasib.... Percayalah dengan usaha kita yang bersungguh-sungguh & rezki yang luas di muka bumi ini. Rebutlah peluang yang ada...

No comments: