Wednesday, May 12, 2010

DRAGON JUNIOR



Bersemangat bila pakai baju naga yg di beli d Beijing. semangat mcm bapak dia. hari2 anak2 aku dgr kata2 semangat. hidup dgn penuh motivasi. setiap hari keluar rumah cari rezki dgn niat utk anak2. anak pun dh faham. Bapak CDM kan. bapa kena la kerja kuat. kalau x keluar rumah anak dh tanya. bapa x p work ka? mestilah work, cuma masa tu x tentu la anakku. kita rancang kerja kita. bukannya kerja yg merancang kita.Dah besar nanti nak jadi apa? Nak jadi macam Bapak lah.. jadi CDM katanya. boleh cakap2 kat depan org ramai. leh g melancong. leh pakai kereta besar. Walaupun masih kecil, tapi impian besar. Kita yg dh besar panjang ni ada impian x? ada yg ada, ada yg x ada, ada yg x berani nak berimpian. Cukuplah dgn apa yg ada. Dah yg ni ja rezki tuhan bg kat aku. Aku terima ja la. Hang boleh la, aku x boleh. Bestnya tgk kawan2 berjaya. Kan lagi best kalau kita sama2 berjaya. Hang rajin, aku malas. x mau la kaya2 sgt. nanti pening kepala. ehhh kalau x dak duit lagi pening kepala.
Hidup dgn penuh alasan. pastu salahkan takdir, salahkan sesiapa saja yg boleh disalahkan. habis tu anak2 nanti camna.. pandai2 dia la nak hidup nanti. aku pun blh hidup. Bersedialah dari sekarang. rancanglah masa depan sebaik mungkin. Kan rezki x datang bergolek. semua org faham. tp ramai gak yg buat2 x faham.
aku takut la nak join. takut tu, takut ni. semua takut. Berani la sikit. berani utk berubah. kan dalam diri ada darah pahlawan melayu. xkan dah layu. kalau camni kena tukarlah jadi MELAJU. baru leh laju. kita bukannya nak p perang sampai hilang nyawa. kita nak berniaga. berbisnes. x pandai la aku. belajarlah. Latihan & bimbingan dh pun disediakan. percuma lak tu. setiap minggu. 1 malaysia berjalan. anak aku kecik lagi, ya la xkan anak tu terus besar. Alasan ni memang betul semuanya.. tapi x kan nak beralasan selamanya. x kemana la kita kalau camtu. setiap kejayaan perlu ada pengorbanan.. sekejap ja nak berkorban ni.. hasilnya sangat2 lumayan. Tepuk dada tanya selera. Tepuk poket apa yg ada????

No comments: