Tuesday, May 11, 2010

PUNCAK GREAT WALL OF CHINA

Bendera kemenangan.... bersama bakal2 CDM hebat Taipan 181, Dari kiri: Aku, Isteri tercinta (AYU), Zana, Kak CT, Azulia & Sabri.
AKU BOLEH, AKU HEBAT, AKU PASTI BERJAYA!!!
Pengalaman manis berada di Tembok Besar Cina. Bagi org Cina, siapa yg dpt daki ke puncak tembok besar, dia adalah Hero. bukan senang tau nak naik. Dgn keadaan tangga yg penuh salji, licin, curam, sejuk. bernafas pun dh cungap2. suhu pun -ve. tp camna leh sampai jugak ya. biar suhu yg negatif, kita jgn negatif. Baru leh sampai. keadaan cuaca, curam licin. tu semua cukup sesuai utk dijadikan alasan utk kita x teruskan pendakian. Tapi group kami x pedulikan semua alasan2 tu. dgn bersemangatkan lagu Fikirkan Boleh, dr hp aku. kami semua mendaki dgn 1 tekad, 1 matlamat... utk sampai ke puncak. yes. memang sampai. bila dh sampai hilang penat. hilang keperitan. kepuasan yg kami dapat.
Buanglah segala alasan. malu, malas, segan, x yakin, sibuk &............. mcm2 alasan kita leh bg utk kita x teruskan usaha kita menuju puncak kejayaan. Ada yg baru bermula, ada yg dh di pertengahan, ada yg dh nak sampai ke puncak, dan ada juga yg telah berada di puncak. Di mana pun kita berada, usaha x leh berenti. terus buat, terus buat, terus buat. Yg dh sampai ke puncak, bantulah yg belum sampai, Berilah semangat, dorongan, galakan. pimpim & bimbinglah supaya semuanya dpt sampai. Yg dh berada d puncak, jgnlah leka & lalai. kerana kita juga blh jatuh kembali ke bawah. Pasti susah utk bangun kembali. Andai terjatuh, bangunlah, pengalaman dh ada. bangunlah. Daki kembali. dgn prinsip Taipan 181, Bersama & Bersatu, kita pertahankan kejayaan demi kejayaan yg telah diraih bersama. Kita jayakan seramai mungkin warga Taipan. Yg penting kita jgn mengalah dlm apa jua keadaan. Perjuangan harus diteruskan. Ilmu & semangat sebagai bekalan. Ilmu, iman & amal juga sebagai bekalan. \
BERTEMU KITA D PUNCAK KEJAYAAN!!!! GO GO GO TAIPAN

No comments: